Vişnap

Kremalı Brüksel Lahanası

0
Merhabalar
Beni seven bazı arkadaşlarım özelden bana neden bloğumda eskiden olduğu gibi kişisel yazılarımı ve sevdiğim şiirleri paylaşmadığımı soruyorlar özelden yazıp rica ediyorlar yine yazıp paylaşmam için.Çok teşekkür ediyorum ama bayağı bir oldu kesin karar alıp artık bu bloğumda sadece yemek ve mutfak ile alakalı yazılarımı tariflerimi paylaşıyorum.Madem ben bir yemek bloggeriyim blogta bu konsepte uygun olup devam etsin.Beni anlayışla karşılarsınız umarım ama sevdiğim şiirleri "tumblr"hesabımda devamlı paylaşıyorum bilginize.

Şimdi geleyim bugün yaptığım harika benim çok sevdiğim kremalı brüksel lezzetin paylaşımına.Daha önceleri de bir kaç defa yapmışlığım var hatta bir keresin de fotoğraflarını çekip tarifini de yazıp arşive atmıştım yanlış hatırlamıyorsam.Arşivde tarif fotoğraf arayana kadar bugün yaptıklarımın fotoğraflarını çektim yeni taze ve bütün olanca lezzeti üzerinde.

Benim çok çok sevdiğim bir lezzet ben ne zaman yapsam kendimi alamıyorum yemekten çerez gibi harika bir tat sizler de daha öncesi yapmadıysanız ve brüksel lahanası ile aranız pek iyi sayılmazsa birde bu tarifi deneyin derim limon suyunun ekşisi çok çok yakışıyor.
Malzemeleri:
Yarım kilo brüksel lahanası
50 Gr tereyağ
50 Gr krema(çeyrek paket)
Yarım su bardağı süt
1 Limon suyu
1 Çay kaşığı kara biber
Yarım çay kaşığı tuz
Yarım çay bardağı su
Tarifi:
Brüksel lahanalarının köklerinden hafifçe keselim sararmış dış yaprakları varsa onları da çıkartıp atalım.Kalanları bol su ile yıkayalım süzgeçe alıp süzülmelerini sağlayalım.Süzülen brüksel lahanalarını mutfak havlusu veya kağıt havlu ile iyice kuralayalım.Ortadan ikiye eşit olarak keselim.

Geniş bir tavaya tereyağını alıp eritelim.İçine brüksel lahanaları atıp orta yüksek ateşte arada nazikçe alt üst ederek kesik kısımları hafif kızarana kadar soteleyelim.Tahmini 4/5 dakikayı geçmesin süre ki lahanalar fazla yumuşamadan hafif diri kalsınlar.

Ateşin altını kısıp kremasını,sütünü,suyunu,tuzunu ve karabiberini ilave edip tavanın kapağını kapatalım.Lahanalar sosu içine çekene kadar yaklaşık 10 dakika kadar pişirelim.Delikli kepçe ile lahanaları tavadan süzerek servis tabağına alalım.
Tavada kalan sosa bir limonun suyunu ilave edip sos koyulaşana kadar ateşte tutalım.Bu koyulaşan sosuda servis tabağında ki brüksel lahanaların üzerine döküp servise sunalım.
Et yemeklerinin,ızgara tavukların ve de balıkların yanında çok lezzetli bir eşlikçi.Yapacak olanlara afiyetler olsun.
Şayet fazla ekşi sevmiyorsanız yarım limon suyu da yeterlidir.Ben ekşi sevdiğim için bana iyi geliyor bir bütün limonun suyu.

Hepinize sevgi,aşk,muhabbet dolu gök kuşakları gibi güzel günler diliyorum,sevgilerimle.
Kaynak : cafefernando








0 yorum:

Yorum Gönder